Blir så arg

Förstår verkligen inte hur människor tänker? Hörde två saker på nyheterna som gjorde mig upprörd. Dels en man som får unga flickor att klä av sig i webbcam för äldre. Det andra var att folk har sökt hjälp hos präster och blivit utnyttjade.

Man skulle vilja gå in i deras hjärnor för att se om man kan förstå hur de tänker? Frågan är om man ändå kommer förstå sig på dem. Jag tycker såna här människor borde genomgå kemisk kastrering. Varför ska dem få möjlighet att få fortplanta sig?

Hur kan man titta på ett litet barn och känna sexuell lust? Det är för mig obegripligt!!

Många frågor flyger genom huvudet. Tänk att man går till en präst i hopp om att få prata lite och ev. få guds välsignelse och så blir man sexuellt utnyttjad av prästen. Varför ska man då ha förtroende för den kristna tron?

Jag är kristen, döpt och konfirmerad men utövar inte kristendomen genom böner och att jag går i kyrkan. Men när jag hör sånt här så skäms jag. Kanske man skulle gå ur svenska kyrkan?

Behövde bara skriva av mig lite..

Kommentarer
Postat av: Morfen

Det är bedrövligt och tyvärr finns det fantastiska människor och rötägg överallt, jobbet, kyrkan, bussen.. Att någon har en prästkrage är ingen garanti även om man tycker att någon som bekänner sig vara kristen till den grad att de arbetar som präst så tycker man att de borde stå för hög moral också. Jag har inte träffat många präster inom Svensk Kyrkan, men jag har svårt att tro att äckelpäcklena står för en särskilt stor andel av dem. Jag har gått ur kyrkan av helt annan anledning, samtidigt så tycker jag att kyrkan gör mycket gott för samhället och för människor i kris så jag är lite dubbel också.

2009-04-23 @ 11:36:52
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0