uppdatering

Nu ska jag försöka börja skriva igen, har helt tappat stinget för blogg-världen.. vet inte riktigt varför.. är väl bara så ibland. Har haft massor att göra privat och träffat en del nya bekantskaper =)

Jobbet tuffar på, har varit så jäkla mycket att göra de senaste veckorna. Trycket på vårdplatserna är hemskt, förstår inte att det får gå till så. Ledningen för sjukhuset ser inte de sjuka människorna utan bara antal vårdplatser som finns, spelar ingen roll om det är kvalite i vården sålänge det som blir gjort ska göras känns det som deras mentalitet är. Hemskt att inte kunna sitta ner en stund och prata med varje patient.
Finns de patienter som förstår hur vi har det medans andra skäller och beter sig illa mot oss. Blir så arg på patienter som tror att de får bete sig hur som helst och säga vad som helst bara för att dem är sjuka och har ont. Finns ingen anledning att vara arg och bitter på den som försöker hjälpa, ta den utsträckta handen istället. Förstår att det är en jobbig sits att helt plötsligt få veta att man har cancer eller någon annan sjukdom men man behöver inte säga fula ord och bete sig illa för det.
Sen finns det goa patienter som förgyller ens dagar samtidigt som man försöker hjälpa dem att få en sista bra tid i livet. Hade en patient som kom fram häromdagen och sa att jag är underbar, sånt får man ta till sig i hjärtat och tänka på de stunder som man får fördjävliga patienter.
Ska poängtera att de flesta patienter är goa och tacksamma för all hjälp de får. Är ju väldigt sjuka patienter man har hand om som är ganska beroende av personalen och att saker blir rätt. Man måste värna om patienternas integritet och skydda den så långt man kan.

I måndags var jag på visning på en lägenhet i Malmö med Pernilla och Willjam, var en trea på 70 kvm. Det var instängt och luktade sunk men lägenheten var ganska fin i säg och planlösningen tyckte jag om. Igår fick Markus mail om att dem försökt få tag på honom, han hade glömt ändra telefonnumret på deras sida sen han bytt nummer. Dem ville att vi skulle ringa AFB och säga att de fick lämna ut uppgifter om oss. Och så ville de har borgensmän för att vi hade så liten inkomst 08. Ååh hoppas hoppas =) Håll tummarna allihop!!! vi kanske slipper denna mögelhåla snart så att jag blir frisk =)

Kram på er gott folk saknar er

Kommentarer
Postat av: bettan

håller tummarna för er så ni får lägenheten

2009-08-01 @ 14:47:54
URL: http://bettanstosigasida.blogg .se
Postat av: Mamma

Håller med om att man inte ska få bete sig hursomhelst även om man är sjuk, har ont eller värk!

Å visst är du underbar..håller med där oxå...:)



Puss puss...trallala..:)

2009-08-01 @ 19:22:33
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: Markus

Hoppas verkligen att vi får den!! Älskar dig sötnos och snart är jag hemma igen och kan ta hand om dig! Puss och Kram

2009-08-01 @ 20:00:36
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till lägenheten =) Kramar

2009-08-03 @ 20:56:19
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Monica

ROPAR GRATTIS,GRATTIS Emma & Markus till eran nya lägenhet!Såååååå Roligt!!! =)))



Är verkligen sååå himla glad för eran skull! Tyckte det var jätte roligt,då jag läste att ni fått den lgh,ni kollat på :)



Så skönt att slippa allt detta krånglande som det var i den lgh ni har nu! Roligt,roligt att ni fick det ni ville ha =))



Nää håller med dig Emma om att Människor som är svårt sjuka & behöver vård,inte ska bete sig illa eller säga fula ord!Det hjälper ju inte någon precis...

Visst kan det vara svårt att acceptera & ta till sig att man fått en dödlig sjukdom,det tror jag absolut många har... Vilket då kan leda till att dom bli argsinta & bete sig illa.Men som sagt dom behöver ju din/eran hjälp & dom blir ju inte friskare utav att vara elakare...



Hoppas det lugnar ner sig lite för dig på jobbet! Men som sagt,ta imot alla komplimanger & vänliga ord till hjärtat som du får av dom trevliga patienterna,lättare att tänka tillbaks på dom orden om någon annan patient skulle såra dig med elaka & fula ord.....



Saknar dig massa,skulle hemskt gärna vilja ses snart! Du ska inte alls åt Borås hållet snart eller?? Om du ska hit eller i närheten,hör gärna av dig,skulle sååå mycket vilja träffas!



Hälsa Din Darling Markus,från oss oxå.. Min Man & Mina Barn hälsar till er oxå.... Hihi barnen sover nu men jag vet att dom hade hälsat om dom var vakna,haha.... Dom frågade faktiskt efter dig för ett tagsen ;-) Dom undrade när Du & vi skulle åka till Bollarna nästa gång,hehe....



Ha det bäst Gumman,så hoppas jag vi hörs snart... Bara ringa om du inte jobbar,jag gör inte mkt nu på dagarna...

Massa goa kramisar till dig min goa Vän <3

2009-08-03 @ 23:52:53
URL: http://danielochmonica.blogg.se/
Postat av: Katta

Grattis till lägenheten! =) Skoj att ni kommer till Malmö oxå. =) Tycker den staden verkar mysig även om jag tyckte om Lund de jag såg av den hehe...=)



Puss & Kram

2009-08-04 @ 22:19:03
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Linda V

Hoppas att det går bra med lägenheten!

2009-08-10 @ 16:43:03
Postat av: Åsa

Hejsan hej där på dig!

Tänkte att jag måste också komma igång med min blogg o tänkte då även kika in till dig.

Roliga nyheter verkligen, så det är i flytta läget nu. Det låter verkligen så kul o det är en hyresrätt eller? Ja det bästa som har hänt för mig o Kristian är just flytten, det kunde inte komma mer lägligt.

Så jag håller också tummarna för er som alla andra. Men nu kanske du redan vet hur det gick för er??



Kram kram från lilla mig!

2009-08-13 @ 13:57:49
URL: http://www.metrobloggen.se/eken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0