Helgen är snart förbi

Ja det är den snart, bara en Beck-film och lite sömn och så är det ny vecka igen. Har varit en väldigt social helg, eller egentligen började det redan i onsdags när jag åkte tåg till Bromölla och mötte upp mamma, Heidi och Pekka där. Sen åkte jag hem till mamma och sov över där.

På torsdag morgon bar det iväg till Maunos begravning, den var fin.. det lilla vi såg. Var så pinsamt för vi var 25 min försenade.. men vi kom dit iaf och var med efteråt i stugan i köket och fick umgås med alla goa finska släktingar. Väldigt frustrerande ändå att inte kunna prata med dem som man vill, vissa hade jag aldrig träffat så man hade ju gärna lärt känna dem. Men mamma var så rolig, hon gick och översatte hela tiden =) Denna konversation löd vid matbordet:

En finsk släkting säger att det finns mer soppa
Pelle (på svenska): Det finns mer soppa om ni vill ha
Mamma (på svenska): Han säger att det finns mer soppa om du vill ha
Jag: Jo jag kan svenska =P

Efter middag och fika på finska kammar (STORT MUMS!!!) som är bland det godaste som finns. Så skjutsade Dennis mig till Katta, men hon jobbade så jag gick till förskolan och väntade på att hon skulle sluta. Fick träffa några små knattar, som ville visa mig massa leksaker =) Så helt plötsligt satt jag med hela famnen full med saker =P Som det brukar bli när man träffar små barn..

Fredagen bestod oxå av att träffa massa knattar, man kan säga att denna helgen har stillat lite av mitt babybehov =) Bra sätt att bli av med det, önskar bara man kunde få ta hand om dem oftare och träffa dem.
Först så blev det lek på Lekborgen i Knalleland med Monica och hennes små godingar, Alex och Linusarna (två Linusar).. tyvärr kunde inte Stoffisen följa med men det kommer fler tåg. Var så roligt att träffa henne och prata gamla minnen =) Jösses vad grejer vi pysslade med, och man kommer ju inte ihåg allt. Så många skratt det blir =) Måste försöka ordna så att jag och Markus kan komma upp och hälsa på en helg. Hade varit så kul!!


Linus J, Monica med Alex i famnen och Linus R =)
Dem fick små gosedjur allihop, Linus J - en hund, Alex - en delfin
och Linus R - en gepard.


Detta fina kort fick jag på mms på Stoffisen när han öppnat sin present.

På fredag eftermiddag bar det av till farmor och farfar, där var oxå Marie och Amanda på besök. Farmor fyller 70 år om två veckor så tog en födelsedagsfika, vi hade med oss en tulpanbukett och en vas som dem stod i =) Hon är så go, lilla Amanda =) Älskar dem alla och saknar dem så mycket!! Var kul att se och känna på Maries "lilla" gravidmage, tror det är en liten busflicka till där i =)


Äntligen fick man gosa med sötungen Amanda =)


Kan det vara en flicka till? Vad tror ni? =)


Farfar och farmor lyssnar nyfiket på vad Katta pratar om =)

Detta blev ett långt inlägg, ni ska ha medalj om ni orkade läsa hela ;) Hehe


Kommentarer
Postat av: Daniel

Ja det gäller att lyssna noga när katta pratar. Haha. nä skojar bara. Eller gör jag? Det är frågan.

2009-03-15 @ 21:21:16
URL: http://www.project13.se/blog
Postat av: Anna

Kul med händelserika helger =) Kramar

2009-03-15 @ 21:22:05
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Monica

Hejsan! Var sååå himla skoj att få träffa dig!!

Hoppas verkligen att ni kan komma ner till oss =) Tackar såå jättemycket för dom fina gosedjuren barnen fick =) Så snällt av dig!!! <3

Barnen blev sååå glada för sina gosedjur, står så fint på deras sängar =) Hoppas du får en bra vecka, så söt lilla Amanda är & gud så lik sin mor hon är,hehe :)

Spännand spännande, få se vad det blir denna gången, men jag tror på en liten kille =)

Ha det så gott nu, så hoppas jag vi hör snart igen... :) Stor kram till dig vännen, Daniel hälsar till dig oxå!

2009-03-15 @ 21:35:19
URL: http://danielochmonica.blogg.se/
Postat av: Katta

Jag vill ha en medalj? =D



Tack för en mysig helg vännen! =)



Puss & Kram

2009-03-15 @ 22:09:38
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Markus

Synd att jag inte kunde hänga med, men jag får se till att tjäna lite mer pengar till nästa gång! :) Kram

2009-03-15 @ 22:09:38
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/
Postat av: Magdalena

Jo visst är han! :)

Hoppas allt är bra med dig.

Här är det fullt upp. Har inte direkt tid att skriva brev... :(

kram.

2009-03-16 @ 09:59:43
URL: http://alldelesunderbar.bloggagratis.se
Postat av: Mamma

Jag vill oxå ha medalj...:)

Klart jag måste översätta när du inte förstår finska men det jag sa om soppan var faktiskt översättning på vad Satu sa..tänkte ju inte på att även Pelle prata svenska ju...:P

Visst var det kul att träffa dem, nu vill jag verkligen till Finland!!!



Puss å kram

2009-03-16 @ 10:01:56
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: Linda C

Yeah! Jag får medalj. :D Haha, gillade när din mamma "översatte". Verkar ha varit en bra helg!

2009-03-16 @ 14:47:49
Postat av: Anna(twin)

hahaha din mamma e så rolig..kan tänka mig hur det va när ni satt där å det enda du hörde va eko eko eko...Du skulle sagt: Ekar det här eller?=)

Fullspäckad helg ser jag...Det va roligt att träffa dig i affären va ju trots allt VÄLDIGT längesedan.

Kram

2009-03-16 @ 16:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0